Terug van een fantastische vakantie!

We zijn inmiddels alweer een weekje thuis van vakantie en wat hebben we het ontzettend naar onze zin gehad.

We hadden eerst nog geen vakantie plannen maar nadat het contract van Stephan plotseling niet werd verlengd en ik nog druk aan het solliciteren was, besloten we om lekker vroeg op vakantie te gaan! Gelukkig scheelt het ook nog in de portemonnee in vergelijking met het hoogseizoen.

Daarna hadden we zoiets van: “Wat gaan we dan nu nog op hele korte termijn vinden? Alles is vast al gereserveerd..”
En met de auto natuurlijk.. pfff vorig jaar naar Tsjechië geweest, was geweldig vooral Praag. Maar het overnachten in een hotel met ontbijt en daarna het appartementje… Tja je komt continu terug op dezelfde slaapplek en dat gaat ons op den duur zo tegen staan. En we misten toch wel het gemak van een huis op wielen, een camper!

Dus hadden we besloten om dan maar een camper te gaan huren, maar is dat is ook nog best prijzig. Tja het hangt er natuurlijk ook af wat je te besteden hebt.
Voor ongeveer €400 a €450 in de week heb je in het voor of naseizoen een 2 persoons camper en dat is gauw al 1200- voor 3 weken. En dan niet te vergeten de borg die je vaak nog betalen voor je een camper mee naar huis krijgt met allerlei rompslomp er nog aan vast.
Op de welbekende tweedehandse website staan er genoeg op die te huur zijn. Uiteindelijk hadden we er twee gevonden, Stephan is er bij één een kijkje gaan nemen. Hij kwam niet enthousiast thuis en zei nog het is een hele oude camper en daar moet je alsnog dat bedrag voor neerleggen per week. Vindt het weggegooid geld, maar we wouden wel graag op vakantie.
Ja hoe gaan we dat aanpakken…?

We waren is aan het kijken naar het interieur en de inrichtingen van de verhuurde campers en welke ons dan het meest zou aanstaan. Nou dacht ik “ik ga eens op Marktplaats kijken, daar staan vast genoeg voorbeelden op. Veelal hebben ze een donker interieur en donkere kastjes en dat stond ons niet echt aan.
Toen kwam ik hele mooie tegen en zaten zo de advertentie is te lezen en bedachten ons geen moment en belden de huidige eigenaren op.
En dat hebben we een paar keer gedaan, overlegd met mekaar. En hebben besloten om die 1200- (als t niet meer zou worden, want 3 weken vakantie vonden we nog best kort)
te investeren in onze eigen camper. Want anders vonden wij het weggegooid geld, want we wouden over een jaar ofzo toch weer een tweedehandse camper kopen. Tja en nu liepen we er spontaan tegen aan.

Kortom we hebben na het hele gezeur van onze stalkende buurvrouw bij onze vorige woonplaats met de vorige camper; speciaal voor een nieuwe toekomstige camper een hoekhuis met eigen oprit gekocht.
Daarna heeft Stephan afgelopen zomer van 2016 een extra hoge carport gebouwd, zodat er net een camper onder past, zodat we geen stallingskosten hoeven te betalen en de camper op eigen grond staat en er niemand last van heeft.

De voorbereidingen voor een nieuwe camper hebben we al jaren gehad en nu was het dan eindelijk zo ver dat we ons tweede huis op wielen konden gaan kopen! Nu moesten we eerst eens alles goed gaan opmeten en uitrekenen of deze camper wel ging passen. En ja hoorrrrr, hij past! De afspraak stond in de agenda genoteerd en vol verwachting reden we naar onze afspraak in Brabant.
Het waren erg leuke spontane mensen die 1 jaar in het bezit zijn geweest van deze camper en nu op zoek waren naar een vast bed onderin een camper. En daarom dus deze camper weg deden.
Nadat we de camper hadden bekeken hebben we een proefrit gemaakt. Hij reed goed en we waren er helemaal vol van, de camper stond toen op “Gereserveerd” voor ons. En twee dagen later waren we er weer en hebben we de camper overgeschreven op onze naam.

We waren nu de derde eigenaren van een Fiat Ducato  2.5 turbo diesel, 5 versnellingen, Knaus Traveler, opbouw Alkloof uit 1992 met een lage kilometer stand van 145240.
Compleet met zonneluifel, warm water boiler en een kachel en wit, licht interieur.

onze camper

Ik moet zelf nog erg wennen aan schakelen met een hendel aan het stuur, maar dat komt vast wel goed, al doende leert men.

Het is dus best snel gegaan, de beslissing dat we op vakantie gingen tot de koop van onze eigen camper. Maar soms loopt het zo en kom je “de juiste camper” tegen en dan moet je het gewoon doen!
Dus dat hebben we gedaan. Thuis de camper ingepakt en een week later zijn we ermee op vakantie gegaan, de hondjes gingen uiteraard ook mee en onze zoon achterin in zijn autostoeltje.
Daarvoor heeft Stephan een speciale hoge gordel geplaatst zodat hij veilig mee kan, achterin zaten alleen heupgordels. Veiligheid staat tenslotte op nummer ëén/ Vervolgens wat leuke stickers erop geplakt en natuurlijk ff reclame maken voor deze website… hihihi dus wij vallen daardoor extra op.

Wouw en het is allemaal wel heel snel gegaan en eenmaal onderweg naar onze vakantie bestemming konden het nog steeds niet geloven dat we nu in onze eigen camper op vakantie gingen! Het voelt zo veel beter als met de vol bepakte auto, of een appartement of een huisje dat op 1 vaste plek staat, dat is niet ons ding!
We hadden van te voren wel wat gepland, we zeiden tegen mekaar we gaan tot aan Split in Kroatië en dan zien we wel even hoe we weer terug gaan, zowieso via de toeristische Plitvice meren terug richting huis.

We vertrokken vrijdagochtend 2 juni 2017 rond 11:00 uur vanaf de Veluwe richting Duitsland en reden dan net voor de middagspits bij Arhem op de A12 de grens over. Dag dag Nederland tot over een aantal weken!!
Daarna werd de weg de 3 (E35) in Duitsland en zijn we in Emmerich eerst even wezen tanken, stuk goedkoper dan in Nederland. Sorry grens tankstations aan ons verdien je niets.
Daarna gereden via het Ruhrgebied, Duisburg, Dusseldorf, Leverkussen in de richting naar Keulen, Frankfurt am Main, Wurzburg, Neurenberg en München.

onderweg

Onze allereerste overnachting vond plaats op de gratis camperplaats in Ingolstadt. Dat is een echte overnachting plaats vlakbij de snelweg naar Munchen.
Meer over onze vakantie en rondreis ervaringen kan je lezen in het volgende blogbericht, we hebben precies 4800 kilometer gereden in 4 weken tijd!!