Paar weken voor de vakantie ging de benzine pomp van de volkswagen T3 kapot. Erg balen, we konden dus niet weg op onze vrije dag. Hier stap voor stap het vervangen van de hydraulische benzinepomp voor een elektrische pomp met een veiligheid relais er tussen.Dit om te voorkomen dat de benzine blijft stromen terwijl de motor niet loopt. En juist bij de oldtimers hebben de vlotters al een hoop te verduren gehad en is er dus een mogelijkheid dat het pompje de benzine door de vlotters drukt. Waardoor je hele blok vol met benzine komt te staan en dan kan je rekenen op minstens € 800,- reparatiekosten heb ik mij laten vertellen. Ook is het heel belangrijk om alle slangetjes na te kijken die vanaf de carburateurs tot en met de tank lopen goed te inspecteren op scheurtjes etc. Slangen die ouder zijn dan 10 jaar word aangeraden om deze te vervangen want ze zijn dan niet meer betrouwbaar.  Zelf kies ik er voor om alle slangetjes en dus ook de luchtslangentjes te vervangen voor nieuwe. Omdat de hydraulische pomp niet meer aangesloten word zal de benzineslang vanaf de splitsing bij het blok aan één stuk doorlopen tot aan de pomp. En voor de pomp een nieuwe brandstoffilter want de oude was aan vervanging toe. Het pompje koste € 102,50 incl. de verzendkosten en de relais was  € 74,95 en die heb ik bij een garage opgehaald.