Zomervakantie 2008 Deel 3

Woensdag 30 juli: Behalve dat de hond en stiefdochter wel lekker hadden geslapen, zijn we ons rond 7:30 gaan opfrissen in de toiletruimte van het tankstation.
We hebben daar ontbeten voor een keer en dat hadden we gemerkt in de portemonnee. Maar zonder ontbijt vertrekt de chauffeur niet hoor! Toen zijn we gaan rijden richting Heilbronn. Heilbronn ligt in de provincie Baden Würtemberg in Duitsland. Via onze camper gids hebben we een camping gevonden dicht bij
Heilbronn. Dat is in Neckarsulm waar we 9:00 waren. Ze hadden gelukkig nog plek voor ons šŸ˜‰ Camping ligt vlakbij sportterrein en 'Aquatoll' en heet "Camping Reisach-Mühle" 4**** Hele aardige eigenaars. Je kan er s'ochtends vroeg op bestelling verse broodjes afhalen, sanitair is goed en er is ruimte om de was te doen. Richtprijs voor een nacht ligt tussen de €18 en €21. Is een perfecte camping om te overnachten als je op doorreis bent.
Toen we aankwamen op ons plekje ging er een Westfalia Joker weg van een Duitse eigenaar. We komen veel mede VW campers tegen deze vakantie! Goh dat is toch erg leuk zeg. Toen we ons gesetteld zijn we ons op gaan frissen en de eigenaarresse ging onze was in de machine doen. Heb via sms contact gehad met een vriendin. Toen hebben we onze fietsen gepakt en zijn naar het centrum van Neckarsulm gefietst waar we op een terrasje hadden afgesproken. 14:00 waren we daar.Erg leuk om dan je vriendin weer te zien en haar partner die ze toen der tijd had. Lekker wat gedronken en vast ons avond eten gegeten. Gezellig bijgekletst tot uurtje of 17:00. In Neckarsulm nog wat kleine boodschappen gedaan en weer naar de camping gefietst. Was maar 2 km van de camping af. Daar hebben we lekker liggen luieren. Was op zich een best lawaaierige camping. De buren waren stil tot uurtje of 22:00 toen werden ze wakker en gingen met z'n allen uitgebreid koffie drinken en hard kletsen. Echt sommige mensen kunnen totaal geen rekening houden met anderen! En dat vind ik soms een nadeel van campings. Het in slaap komen vanwege irritaties is dan ook een stuk moeilijker. Donderdag 31juli: Al met al toch in slaap gekomen en heerlijk geslapen. Uitgebreid ontbeten, de was opgeruimd. En langzamerhand de spullen weer in gaan pakken voor vertrek. Vervolgens de rekening betaald van de camping. En rond 13:30 waren we bij onze vriendin haar appartement in het centrum van Heilbronn. We hadden afgesproken om uitgebreid te gaan lunchen.Na het lunchen zijn we nog wezen shoppen. Vervolgens zijn we naar het huis gegaan van onze vriendin, waar we nog wat gedronken en gekletst hadden.Nog even de route bekeken via internet. Helaas was het tijd geworden om afscheid te nemen voor lange tijd weer. Dan worden we altijd weer erg stil. Want dat is altijd zo'n beroerd moment. Rond 16:15 mekaar nog een grote knuffel gegeven bij de camper en toen zijn we vertrokken. Stukje nog door Heilbronn heen gereden, de 39 op door Weinsberg, Ellhofen, Willsbach, was al aardig druk op de weg want was spitstijd. Net voorbij Lowenstein zijn we afgeslagen richting Spiegelberg. Maar eerst kwamen we nog langs Stangenbach en Neulautern. Geen idee hoe die weg heette. Na Spiegelberg kwamen we in Benhalden, reden een klein stukje op de 14 en gingen bij Sulzbach an der Murr onze weg weer vervolgen naar Murrhardt, Fichtenberg en zijn toen in Gaildorf wat inkopen gaan doen bij een grote supermarkt die we zagen langs de kant van de weg. De camper ging beetje raar doen tijdens het rijden, datzelfde deed hij ook al bij de eerste 20 a 30 km. De motor werd erg warm & kon niet koelen. Daarna viel de motor steeds uit tijdens het rijden. Dus het was nu een kwestie van snel een camping zoeken want stel je voor dat we straks stil staan langs de kant van de weg met pech en nergens meer heen kunnen. Na Gaildorf zijn we Bühlertann gereden, en onder Obersontheim gereden richting Ellwangen. We kwamen langs Halden, Fronrot, Zollhof, Geiselrot. Totdat we op de "Deutsche Ferien Route Alpen-Ostsee" reden. Bij Rosenberg kwamen we eindelijk een bordje "camping" tegen en zijn die gaan volgen.

Kaart in het midden plaatsen
Verkeer knop
Fietsend
Transit
Google MapsBereken route
Afgeslagen gelijk na de 1e zijweg die we kregen voorbij Rosenberg. kwamen door Hohenberg, Ganserhof dat was in het gebied genaamd de "Ellwanger Berge" toen kwamen we bij de camping aan.Ook geen idee meer hoe de weg verliep en weet nu nog steeds niet waar het nou precies ligt op de kaart. De weg naar de camping toe ging aardig vrij stijl omhoog.De camping heet "Waldcamping Gastätte Hüttenhof" Camping is echt een aanrader als je van natuurgebied en rust houdt. Om je heen staan kleine appelboompjes en af en toe valt er een appel van de boom. De eigenaars staan meer dan 100% voor je klaar. Het grote bos is 500 meter van je vandaan. waar je lekker kan wandelen. Fietsen kan je hier ook in de omgeving maar er zijn wel flinke afdalingen of stijgingen onderweg. Gewoon heerlijk om daar een paar dagen bij te komen van drukte.Sanitair is schoon, restaurantje aanwezig waar je voor een goede prijs een maaltijd kan eten.We kregen een plekje helemaal prive voor ons zelf tussen de appelbomen, zo'n 25 meter verderop stonden onze buren. Schitterend! Is de pech aan de camper toch nog ergens goed voor geweest!
Vrijdag 1 augustus:
Heerlijk uitgerust en in alle rust werden we wakker.. Dat doet een mens toch echt goed zeg. Een keer niet met lawaai of loerende buren op de camping wakker worden. Lekker ontbeten en gedoucht. De sanitair ruimte was op ongeveer 5 meter lopen. Heerlijk genoten van de rust, zo af en toe hoor je een appeltje vallen van de boom. Onze hond Lucky rende steeds op een gevallen appeltje af. Dat lieve beestje genoot ook lekker van de bewegingsruimte die ze nu kreeg.Nog wat onderzoeken gedaan met de camper en bleek dus dat we hem verkeerd hadden afgesteld. Hij reed te laag in toeren, waardoor de motor steeds uitviel of bij het schakelen. We moesten hem dus zo nauwkeurig vaststellen dat de motor weer goed zou gaan lopen.Niet te hoog en niet te laag in de toeren. En dat kunnen we pas doen als we weer de weg op gaan. Gelukkig dus niets ernstigs en kunnen we onze reis vervolgen. Maar daar hadden we nu we deze kampeerplek hadden gevonden nog niet echt behoefte aan.Eerst de omgeving maar eens gaan ontdekken! Rond 12:45 zijn we gaan mountainbiken richting Adelmannsfelden. Maar er ging eigenlijk geen fietspad heen, zoals wij dat in Nederland gewend zijn. Oh en nu? Moeten we dan met een kleine meid via de grote weg? Nou ons zelf leek dat ook te gevaarlijk want de autos reden rond de 80 km per uur langs ons heen. We besloten maar via het bos te gaan en dat werd echt een survival, hihihi Er leek geen einde aan te komen, halverwege hadden we zoiets van we gaan niet meer terug we zien wel waar we uitkomen. Toen kwamen we bij een open veld uit en opeens begon het te onweren en werd gelijk heel donker. We wisten niet hoe snel we van het veld af moesten komen. En hebben onder een grote boom geschuild voor de regen. We waren vlakbij een dorp, zagen allemaal nieuwbouw huizen. In het plaatsje aangekomen maar eens een foto van de plattegrond gemaakt. We zagen een klein supermarktje en zijn daar even naar binnen gegaan. Even kijken of ze nog wat zoetigheid verkochten. Er werkte een heel oud mevrouwtje ze keek erg verbaasd toen wij er waren, ze vertelde later dat er nooit toeristen haar winkel kwamen bezoeken. Ze was heel aardig en beleefd. We zijn het plaatsje ingegaan, de weg werd opeens aardig stijl. Onderweg hadden we onze regen poncho's aangetrokken want het begon helaas te regenen. Zijn weer een gedeelte door het bos terug gegaan richting de camping. Uiteindelijk hebben we ook een groot stuk van de autoweg genomen en zijn daarom in tegengestelde richting gaan fietsen. Zodat de autos die hard reden ons goed konden zien. Dat was een stuk korter via de grote weg. Maar wel gevaarlijker! Rond 17:45 waren we terug van een middagje survivallen. We hadden reuze trek en zijn gelijk naar het restaurant gegaan want zin om te koken hadden we niet meer. Bij het avond eten hadden we aan de medewerkers gevraagd waar de kleine meid kon gaan paardrijden. En één van de mederwerkers ging gelijk informeren bij de grote chef, die had voor ons geregeld dat we daar heen werden gebracht met een auto van de camping. Zodat ze een paar rondjes op een pony mocht rijden. Tegen 19:00 waren we bij de manege aangekomen. Paar rondjes gereden op de pony en de eigenaar die wat tijd voor ons had vrijgemaakt hebben hem wat fooi gegeven. Toen bracht de chauffeur ons weer terug naar de camping. We wouden hem nog wat fooi geven maar hij wou dat absoluut niet aannemen.
Dat zegt ook wel weer wat over de camping en de mensen die er werken. Hij zei, geef dat maar uit aan wat drinken of een ijsje hier bij de camping daar heb ik veel meer aan. Okey.. en dat hadden we dus gedaan. Wat later zijn we een stuk wezen wandelen in het bos. Och jeee..Je zou er bijna op gaan staan, wat een enorme grote slakken waren daar! Na een heerlijke wandeling zijn we lekker vroeg ons bed ingedoken. Wat wil je na zo'n fietstocht hahaha. Meer kan u lezen in deel 4.