Zomervakantie 2008 Deel 4

Zaterdag 2 augustus: Aardig vermoeid wakker geworden. In de loop van de ochtend kwamen er steeds meer kampeerders bij op de oh zo rustige camping. Wij irriteerden ons al vrij snel aan een groep jongelui die lawaai en luide muziek aan gingen zetten. Jammer anders waren we nog wel een nacht gebleven. Maar hier houden we niet van en we waren niet de enigen. De mensen die 25 meter bij ons vandaan stonden vertrokken ook. Rustig aangedaan en alles op ons gemak schoongemaakt en opgeruimd. Tussen 17:00 en 18:00 zijn we vertrokken. De eigenaars wensten ons een prettige reis en hopenlijk tot ziens! De camper deed nog wel raar met stotteren en dergelijke. Dus we moesten een paar keer stoppen om de camper goed af te stellen. We reden vanaf de camping door Adelmannsfelden, wegnummer 9 op door Hüttingen, Ranau, Ellwangen en vandaar uit zijn we de E43/A7 opgereden richting Ulm. Maar aangezien de camper niet goed ging rijden en we even niet wisten wat we moesten doen hebben we Ulm niet eens gehaald en zijn we voor Ulm omgedraaid en terug gereden. We waren er kapot van! We kwamen weer langs Ellwangen en bleven op de E43/A7 rijden. Via de campergids kwamen we in Rothenburg ob der Tauber uit. Het enige wat we zagen van Rothenburg was deze toren en daarom heen een mooie stadsmuur. En werden als snel nieuwsgierig naar het plaatsje.

Kaart in het midden plaatsen
Verkeer knop
Fietsend
Transit
Google MapsBereken route
In Rothenburg zit geen camping maar wel in het plaatsje Detwang, dat is 5km van Rothenburg af. Er waren 2 campings naast mekaar, we kozen voor Campingplatz Tauberromantik omdat de we de naam leuker vonden dan camping Tauber Idyll. Ze hadden gelukkig nog één plek over op het gedeelte voor campers. Gelukkig maar want het was inmiddels al erg schemerig buiten. Camping was aardig vol toen wij aankwamen rond 21:15. De toilet was om de hoek en douches waren wat verder weg. Blij dat we ergens konden gaan staan. M'n vriend was de spullen aan het uitpakken en in die tussen tijd belde ik de ANWB in Nederland want die problemen met de camper bleven aanhouden en wisten het zelf nu ook even niet meer. Misschien kan het nog verholpen worden. De ANWB ging contact opnemen met München en vandaar uit gingen ze iemand sturen. Onze mobiele telefoonnummer moest ik doorgeven en na ongeveer een uurtje om 22:15 stond er een monteur bij de receptie op ons te wachten. M'n vriend goed meekijken wat hij ging doen, zodat hij het later zelf kan gaan doen voor als er wat met de motor is. We baalden wel want moesten de camper starten en dat maakte wat herrie terwijl we niemand wouden wakker maken. Maar goed de camper moest gemaakt worden. Na 35 minuten was die monteur klaar. En we hoopten maar dat de camper het de volgende dag weer deed. Nadat die monteur weg was zijn we nog even een stuk gaan wandelen met Lucky. Daarna ben ik met hoofdpijn van al dat gestress in slaap gevallen. Zondag 3 augustus:  Redelijk vroeg wakker geworden. M'n vriend ging met z'n dochter vissen bij het riviertje de Tauber, 800 meter lopen vanaf de camping. Om 10:30 zijn we op de mountaibike naar het stadje Rothenburg ob der Tauber gefietst. Was best wel aardig stijl omhoog fietsen, maar ze hadden hier tenminste wel een aangelegt fietspad. Lopen is ook een goede optie dan doe je er ongeveer 20 minuten over. Rothenburg is echt een toeristische trekpleister, met veel leuke souveniers winkeltjes. Ouderwetse speelgoedwinkels, zelfs kerstwinkels. Paard en wagen & mensen in oude klederdracht kwam je daar tegen. Vooral niet vergeten om specialiteit de "Schneeball" te kopen bij één van de plaatselijke bakkers. Dat is een ronde deegbal bal van koekjes gevuld met rum, kokos, caramel, marsepijn, of wat voor smaak dan ook met een laag chocolade erom heen. Je zit er snel vol van maar je kan het  gerust een paar weken bewaren. Wat een geluk alweer ondanks de camper pech dat we hier zijn terecht gekomen. Rond 15:30 waren we weer op de camping en zijn met z'n allen naar het riviertje gegaan. Waar Lindsey met een schepnetje visjes ging vangen en mijn vriend ging vissen. Ik en Lucky gingen beetje in het water verkoeling zoeken. Zoals je ziet op de foto's is het een rustig stromend riviertje met daarachter een groot grasveld. Waar je je goed kan vermaken. De kleine meid vermaakte zich nog wel een poos in haar eentje, wij gingen ondertussen onze spullen weer inpakken. En hadden van de overburen 1 forel gekregen die ze gevangen hadden..mmm dat smaakte voortreffelijk het was ingepakt in aluminiumfolie met wat kruiden en zo op de barbeque gebakken. Ze hadden het over en kregen dat. Mijn vriend kreeg wat tips over vissen vangen, hij had zelf helaas niets gevangen. Geweldige mannen waren dat, gingen met de tractor op vakantie. Vertrokken ook van de camping en gingen weer terug naar huis met een tempo zo'n 25 a 30 km per uur. Na nog wat te hebben gegeten na de forel, zijn we ook rond 19:30 a 20:00 vertrokken van de camping. Tot de volgende keer! We zijn de E43/A7 weer opgereden, kwamen weer langs afslag Ellwangen en dit keer langs Ulm, Memmingen, waar de E532/A7 verder op reden richting Allgäu. De camper reed perfect! Onderweg zijn we 2x gestopt om te plassen en om wat lekkers te kopen. En voor Kempten zijn we bij de laatste benzinestation (tussen afslag 131-132) voor de grens Duitsland–Oostenrijk gestopt om te overnachten in de camper. Maar dat is eigenlijk geen doen, veelste krap. Dat komt omdat we maar 2 fietsen achterop konden doen en 1 mountainbike lag half uit mekaar  bovenop 2 grote plastic stoelen achterin. Stiefdochter lag al te slapen op ons bed omdat ze boven niet kon liggen. Mijn vriend is naast haar gaan liggen en ik ben voorin gaan slapen nadat ik wel eerst de gordijnen heb dichtgedaan voorin. Rond 1en gaan slapen. Meer kan u lezen in deel 5.