Zomervakantie 2008 Deel 6

Woensdag 6 augustus: Heerlijk uitgeslapen en rustig wakkerder geworden en weer wat spullen ingepakt, voor vertrek. Rond 09:30 stond er jong meisje bij de camper en kwam met de rekening. We moesten 10 euro moesten we betalen, nou beter dan die nacht ervoor in Oostenrijk. Rond 10:15 vertrokken we van de camperplaats en zijn in Stockach nog wat verse broodjes wezen kopen. Rond 11:00 vertrokken we met gesmeerde broodjes uit Stockach. Bij Titisee-Neustadt waren ze met de wegen bezig en alles stond vast. We stonden in de hete zon, rijden stil staan rijden en weer stil staan en de camper ging daardoor ook moeilijk rijden. Meer stotteren en viel continu uit. Zijn toen het kon gestopt op een parkeerplaats (om 12:30) om de camper even te laten afkoelen. Motorkop opengemaakt en laten afkoelen. Ik ben een stukje gaan wandelen met de hond  in het stukje bos vlakbij. Daarna relaxed aangedaan en zelfs nog een uurtje geslapen in de schaduw. Nog even wat broodjes gegeten. De drukte was er nog steeds en 2.5 uur later zijn wij weer gaan rijden tussen de drukte. De camper reed weer veel beter en we hadden de motor nu weer wat beter bij gesteld. We reden door Freiburg daar zijn we weer de snelweg opgereden. Dat reed een stuk relaxer, zo'n 80 kilometer verderop gingen we de snelweg af richting Kehl. Bij Kehl de brug over het water over dat en dat was ook gelijk de grens tussen Duitsland — Frankrijk. Op de foto kun je de grens en de brug vinden. Toen een stuk door Strasbourg gereden echt ook rond spitstijd dat we daar waren. Mooie stad om zo te zien rijdend. Net buiten Strasbourg kwamen we op een tol weg. Oh jee.. dat wisten we niet, jammer dan maar betalen, we gaan niet omrijden! De weg was erg fijn rijden en heerlijk rustig. We moesten 2x Tol betalen omdat we er een keer vanaf zijn gegaan om te tanken ijsjes en koffie te kopen..In totaal waren we €13,35 kwijt. Voorbij Metz gingen we bij Dudelange de grens over en waren we weer in Luxembourg -stad. We reden we de rondweg op en kwamen alweer in de file..pfff. Voorbij de drukte in Luxembourg-stad  zijn we de N11 en daarna de N14 opgegaan een schitterende route door prachtige plaatsen zoals Junglinster, Heffingen, Larochette, zo kwamen we in Diekirch terecht. Daar hebben een camping opgezocht, rond 20:15 hadden we een camping gevonden. Nou hadden we dat achteraf maar niet gedaan of een andere camping opgezocht in andere plaats..Want deze camping was niets aan. Veelste veel Nederlanders.. Daag we zitten niet in Nederland. Maar in het buitenland. Camping heette: Camping de la Súre  we hadden ons aangemeld bij de balie en we kregen een plattegrond mee en mochten zelf uitkiezen waar we wouden gaan staan. We kozen een plek waar het rustig is, iedereen keek ons aan op de camping. We hebben onze spullen weer gepakt, en de kleine tent opgezet voor de dochter van mijn vriend. Toen snel avondeten klaargemaakt. Daarna gaan douchen en kwamen daar erachter dat je maar tussen bepaalde tijden kan douchen? "Wat is dit nou!!" Konden we ons pas douchen na 22:30. Weer terug gegaan naar de camper. Ons vermaakt en na een poos weer terug gelopen om ons te gaan douchen. Wat irritant ik wil me kunnen douchen wanneer ik wil daar betaal je toch ook voor op een camping! Daarna heerlijk gaan slapen maar wat wil je, vandaag hadden we 450km gereden. Veel file's gehad, We waren allemaal erg moe. Donderdag 7 augustus: Om 8:00 waren we wakker, we hadden gisteravond besloten om vroeg op te gaan staan. Te ontbijten en alles in snel tempo te gaan inpakken. We wisten dat we voor 12:00 het campingterrein af moesten zijn. Alles was ingepakt en toen zijn we het dorpje Diekirch nog ingeweest. Echt leuke winkeltjes hebben ze daar.  De hond voelde zich niet lekker en ze begon echt mank te lopen. Wij alles gecheckt maar niets kunnen vinden. Toen we terug waren op de camping en hadden betaald zijn we om 11:15 vertrokken. Via de E421/N7 zijn we naar boven gereden. Vlak voor de grens hebben we bij Weiswampach de tank nog volgegooid met goedkope benzine. Aangezien de prijzen in Nederland veel hoger waren. Toen de grens over en reden verder op de E421/N62. Bij Metz de (A27/E42) snelweg opgegaan, voor Luik verslechterde het weer. Het begon hard te regenen. Via Maastricht zijn Nederland weer binnen gereden, bij de eerst volgende tankstation om de hond uit te laten. En daar kwamen we tot de conclusie dat ze een teek op haar pootje had. Dat was dus het probleem dus. Even later reden we weer verder. En bij Camping Soerendonk hebben we nog even 1.5uur gestopt. Daar hebben we de teek uit Lucky's pootje gehaald en hebben gezellig bijgekletst. Over al onze avonturen in het buitenland. En genoten van een Hollands patatje van de snackbar. Heerlijk nog in de zon gezeten, hebben nog een paar eekhoorntjes gezien. Afscheid genomen en 19:30 zijn we van de camping weggegaan richting huis en toen begon het bij Eindhoven enorm te stormen, werd heel erg donker buiten en begon ook gelijk heel hard te regenen. Ik zag niet veel meer en heb ons veilig tot stilstand gebracht op de vluchtstrook. Was ook niet meer te doen op de weg..iedereen remt en rijdt weer even, remt vervolgens weer snel! Nou daag veiligheid is het belangrijkste en ik zit niet alleen in de auto dus hebben we gestopt op de vluchtstrook. Rond 22:00 kwamen veilig thuis aan.. Was erg wennen om weer in het huis te zijn, alles leek opeens zo groot en hol te klinken raar he? Einde vakantie avontuur met de camper.. Op naar het volgende vakantie avontuur!