Zomervakantie 2009 deel 2

Vrijdag: Vroeg lagen we te slapen gisteren. Wat wil je ook van al dat wandelen en trap lopen. Vroeg waren we wakker want we hadden gisteravond een hele planning gemaakt. Half zes ging de wekker en 45minuten later reden we weg. Met een mooie zonsopkomst weer. Prachtig bij de bergen. Overigens ik de schrijver van deze website ben ook de chauffeur. Vriend heeft geen rijbewijs. Dus ik ben meer de chauffeur en planner tegelijkertijd. Daar in tegen omdat ik er ook ervaring in heb. En me vriend het wel best vind zo. Hihihi nou geweldig beter kan niet denk ik dan! Op naar Italië want dat was ons doel naar Italië rijden tot aan de Middenlandse Zee. En dan zien we wel. Maar goed we waren onderweg. Vanuit Vaduz gingen we de E41 weg (A13) op richting Lugano in Zwitserland. De snelweg werd op een gegeven moment een B weg met twee rijbanen en veel bochten en stijgingen. De bus ging ook steeds langzamer vooruit, motor was ook er warm. Dus moesten we even langs de kant van de weg stil staan en baalden behoorlijk. Op de foto zie je de plek waar we stil stonden en de foto's aan de rechterkant was na het stil staan. Na klein uurtje stil staan gingen we weer goed vooruit en bleek dat we het hoogste punt al voorbij waren, gelukkig maar. Eens schitterende route volgde naar het dal. Je zou haast niet zeggen dat dit nog snelweg was? Prachtige lucht met de wolken, bergen, watervallen, stijgingen en dalingen echt schitterend. We hadden steeds het gevoel dat wel al in Italië waren maar dat was niet zo. De Zwitserse plaatsen werden gewoon Italiaans. Bijvoorbeeld Messoco, Verdabio, Leggia erg apart dus. Onze woonplaatsen in Nederland klinken toch ook niet Duits aan de grens van Duitsland? De A13 (E43 via google maar het is de E41 op de verkeersborden in Zwitserland komt samen met de A2 (E35) bij het de plaats Bellinzona (Zwitserland) zijn we de snelweg afgegaan richting het meer Lago Maggiore. We waren niet van plan de hele dag te gaan rijden. En wouden graag in de middag relaxen aan het water. Toen richting Locarno weg nummer 13 op. Ik noem het zelf altijd gewoon A13, omdat we dat in Nederland gewend zijn, is makkelijker. De weg langs het meer was erg mooi! De normale mensen die daar wonen sjeesden ons voorbij en velen toeterden en seinden omdat we niet sneller gingen. Erg grappig.. en ook wel erg irritant. Om 11:15 waren we bij grens Italië – Zwitserland. (zie foto) We kwamen ook nog een kasteel tegen ergens halverwege het meer, apart! Op verschillende plaatsen gevraagd of ze nog plek hadden op de camping, want camperplaatsen had je hier niet in de nabije omgeving.

Kaart in het midden plaatsen
Verkeer knop
Fietsend
Transit
Google MapsBereken route

Voor Verbania gevraagd het plaatsje zelf ook nog 2x en toen net buiten Verbania kwamen we bij een aardig prijzige camping en daar hadden ze nog plek. Oke dan moet het maar want we willen gaan relaxen en zwemmen. Het was er luxe maar werden tussen de Nederlanders gedropt! He balen! Daar houden we niet zo van! Ongeveer half 2 waren we op de camping en half uur later waren we lekker aan het zwemmen en relaxen. S'avonds een enorme harde regen en onweersbui gehad..brrr vond het gewoon eng. En ook weer fijn dat we op een veilige camping waren tussen veel mensen en landgenoten.
Zaterdag:  Na de harde regen zijn we lekker gaan slapen en worden wat dat betreft altijd wel vroeg wakker. Ik als bestuurder van de camper heb wel overigens meer slaap nodig. We hebben lekker gedoucht en ontbeten, nog even het internet op geweest in het internet cafeetje bij de camping. Toen zijn we onze spullen gaan pakken, hebben betaald voor een te dure overnachting. Net buiten de camping deed de camper weer vreemd. De motor vloog steeds uit dat had als reden dat de hij stationair niet goed was afgesteld en dat heeft me vriend ter plekke even verholpen. Het vervelende daarvan is dat je weer alle spullen opzij moet leggen pfff en je blijft maar dingen verplaatsen. Maar goed uiteindelijk is het goed gekomen en reden we weer verder. En waarheen reden we? Nou naar de kust van Italië, spannend..Dus de snelweg weer op A26-E62. En rijden en rijden maar. Het eerste stuk snelweg nog vlakbij het meer was erg bochtig aardig hoog, veel tunnels. Daarna reed je meer in het dal en verder werd het een best wel saaie weg, het zag er erg Nederlands uit de omgeving. Maar vergeleken met Nederland was het enorm rustig op de weg. Onderweg in Casale Monferrato gestopt om de voorraad van boodschappen bij te vullen en om ook gelijk de benen te strekken.En gelijk even te kijken waar we nou precies heen zouden gaan, toen we dat besloten hadden zijn we weer verder gereden. Vanaf Verbania naar Genova is 223 kilometer. Met een auto zou je daar 2 uur en 15 minuten over rijden. Met onze tussen stop hebben we er ongeveer 4 uur over gedaan. De snelweg voor Genova werd wat bergachtiger en stukken drukker. We reden de A10 – E25 op en zagen de Middelandse Zee.. Jippie! Daarna bij Genova een stukje A7-E62, vervolgens de A12-E80 op.
Het weer werd gelijk een stuk zonniger en vrolijker. Bij Rapollo zijn we de snelweg afgegaan op zoek naar een plek om te overnachten. Die hebben we gevonden in het plaatsje Sestri Levante dat is ongeveer 50km van Genova af. Ze hadden nog 1 plaats over en die kregen we. Wij blij. Het was een mooie plek lekker rustig! Gelijk vooraan bij de camping. Groot was het niet en we stonden tussen de buitenlanders, Italianen waren het grotendeels. Heerlijk, echt vakantiegevoel! We hadden genoeg eten dus hebben onze spullen uitgestald, zijn eten gaan maken en daarna hebben we genoten van de prachtige zonsondergang tijdens het uitlaten van de honden.Wilt u meer lezen? En nieuwsgierig geworden, ga dan voor meer verhalen uit mijn vakantie dagboek naar Deel 3. Ik zie u daar graag terug.