Zomervakantie 2009 Deel 3

Zondag: Op vakantie zijn we meestal wel vroeger wakker dan als we gewoon thuis zijn. We zijn allemaal razend enthousiast en kunnen gewoon niet wachten tot de dag weer aanbreekt om leuke dingen te gaan ondernemen en meer te gaan ontdekken. Het was weer een schitterende ochtend, de honden lagen lekker te slapen in de schaduw en zelf waren we in onze vakantie boeken aan het kijken waar we naar toe zouden gaan. We hoorden dat het vandaag weer een hete dag zou worden en hadden wel zin om naar de zee te gaan. Dus we pakten onze spullen in, betaalden de mensen van de camping en bedankten ze nog voor de mooie plaats en vertrokken richting het zuiden. Tijdens het rijden scheen de zon aardig fel en het werd al snel warm in de camper, ook werd het drukker op de weg. Vanaf Sestri Levante naar Viareggio was het ook nog zo'n 100 kilometer rijden. We besloten om bij Viareggio een camping te gaan zoeken want camperplaatsen had je hier niet in de buurt. Het is een mooie bosrijke omgeving met veel campings. Ondertussen was het al half twaalf geweest. Hopen dat we snel een camping vinden en bij Camping Italia gevraagd of ze voor ons nog een plek hadden. Ze hadden nog wel wat plekken over maar het was verboden voor honden op de camping. Wij vonden dat erg jammer en vroegen of ze voor 1 maal een uitzondering willen maken voor ons en dat het maar om één overnachting ging. Nou en dat wouden ze wel, maar dan moesten we de honden niet te veel laten lopen op de camping want straks wou iedereen zijn hond meenemen. Oke afgesproken dus! We lieten de camper bij de ingang staan en gingen met de eigenaar mee in een golfkarretje en hij wees ons vervolgens een paar plekken aan waar wij mochten gaan staan. We kozen een plek uit en vervolgens zijn we er toen we wat info en dergelijke hadden gekregen naar die plek gereden. Daar hebben we vervolgens de stroom aangesloten en hebben onze strand spullen gepakt en zijn naar het strand gegaan. Dat was vervolgens nog wel een stuk lopen, we hebben er zo 45 minuten over gedaan. Eerst de weg oversteken, toen een stuk door het bos en daarna een heel groot stuk over het gloed hete strand, dat was geen pretje. De honden hadden we al opgetild en zijn gewoon snel gaan lopen over het strand. Ondertussen was de temperatuur al opgelopen boven de 33 graden als het niet meer was. We hebben een paar uurtjes genoten van het strand en de zee. Het was wel jammer want we konden niet met zijn drieën tegelijk naar de zee want er moest iemand om de honden letten. We hadden een goede parasol meegenomen tegen de zon en hadden natte handdoeken op de honden gelegd zodat ze goed koel bleven. Zo 3 a 4 uur later zijn we weer terug gelopen naar de camping, hebben ons gedoucht. Avondeten gemaakt. Daarna bleef de dochter van me vriend bij de honden en toen zijn wij nog een stukje wezen fietsen. We zochten overigens ook een pinautomaat. Het was overal heel erg druk want de Italianen hadden nu ook vakantie en iedereen trok naar de kust toe. Geen Nederlander te bekennen hier! Moesten nog ongeveer 4km terug fietsen van Viareggio terug naar de camping die net buiten het plaatsje lag aan een drukke doorgaande weg, maar gelukkig waren er fietspaden. Tegen schemering waren we terug. Nog even met zijn allen met de honden gewandeld. En toen was de avond weer om en probeerden we in de hitte die er nog was te gaan slapen. Het was vandaag toch 37 graden geweest. Morgen verwachten ze weer zulke warmte pfff dat is toch echt niet ons weer! Maandag: Goed geslapen ondanks de warmte. We gingen overleggen wat we zouden gaan doen. Hier blijven we niet in de hitte en bij die drukke Italianen. Maar wat gaan we dan doen? We hebben nog 2 weken vakantie, waar gaan we heen? Ik wou wel graag naar Pisa toe, maar omdat het zo ontzettend warm en druk seizoen was zijn we daar niet heen gegaan. Tenslotte moeten we met de honden gaan zeulen want als ze moe worden moeten ze de rugzakken in en moeten wij ze gaan dragen. En met deze temperaturen is dat geen pretje. Dus besloten we om terug te rijden, langs Genova naar de andere kant van de kust en dan richting Frankrijk te gaan. Dus hebben we onze spullen weer ingepakt, betaald en toen zijn we de camping afgereden. Na 10:00 reden we de camping af. Op naar een koelere omgeving hopen we. Het rijden op de snelweg verliep erg voorspoedig, was wel lastig rijden want tunnel in en uit dus zonnebril of en af. Daar werd ik als bestuurder wel een beetje dol van. Voor we weer bij Genova waren was het dik 2 uur later en 140 km verder.. Het was al weer bijna tijd voor een pauze. Nog maar even door rijden. Bij Genova is het weer wat drukker op de weg, Genova is een drukke stad en vandaar uit worden ook veel vracht vervoerd per container schepen. Veel vrachtwagens met  containers zie je rijden en langs de kant van de weg op sommige plekken staan heel veel containers. Net als bij ons in Schiedam, Rotterdam haven gebied. Na nog zo'n 50 kilometer te hebben gereden zijn we in Savona gestopt. Het was wel tijd geworden voor een pauze want te lang achter mekaar achter het stuur zitten is niet goed. We hebben de camper daar ergens geparkeerd, zijn wat kleine winkeltjes ingeweest en ik heb wat mooie foto's gemaakt van de gebouwen. Vond ze namelijk erg prachtig, tijdens het rijden had me vriend al foto's gemaakt van een groot cruise schip en van een toren aan de haven. Na een klein uurtje hebben we nog even in de campergids gekeken voor de plaatsen die ons zouden naderen. En toen zagen we dat er in Sanremo een camperplaats was. Nou mooi dan gaan we daar heen! Op de kaart lijkt het maar een klein stukje maar het is toch nog 100 km en daar doen wij met onze oldtimer ongeveer 2 uur over. Ligt er ook net aan hoe stijl de wegen zijn of hoeveel afdalingen we hebben want dan gaat het sneller dan als je steeds moet klimmen met de camper. He he maar het einde kwam in zicht het weer leek ook wat meer op te klaren. Want toen we weg gingen bij Savona begon het te regenen en onderweg was het redelijk bewolkt weer en erg grauw. Maakt ook niet uit dan koelt het lekker af maar als je dan op je bestemming aankomt dan mag het toch wel droog zijn. En dat was het gelukkig. Nou hartstikke fijn. Bij binnenkomst van het parkeerterrein heb je een hokje. Daar ons aangemeld en toen konden we gaan staan waar we wouden. Het is een grote parkeerplaats met aan de rechterzijde de camperplaats en helemaal links dat waren de overnachtings plaatsen voor vrachtwagen chauffeurs. In de nacht had je beveiliging op het terrein. Wel een nadeel geen douches, of toiletten aanwezig, aangezien wij geen porta poti hadden, waar moeten wij zo'n ding uberhaupt laten met 2 honden, 1 kind en 2 volwassenen in deze camper? Maar gelukkig waren er verderop bosjes aanwezig. En douchen? Nou we hebben de camper neergezet en zijn daarna gelijk naar de zee gegaan. Jammer geen zandstrand maar rotsen maar echt zwemmen doe ik nooit in de zee. Maar even snel opfrissen in het water was zo gedaan. Daarna zijn we naar de supermarkt geweest,  5 minuten lopen vanaf de camperplaats. Hebben eten gemaakt en daarna zijn we even gaan rondlopen in de omgeving. Het was er schitterend! Ook genoten van de sterren aan de hemel en lekker aan de zee gezeten. Zo kom je dan toch echt aan je rust toe na al dat rijden en sturen in de camper. Het was een heerlijke rustige camperplaats, iedereen is ook lekker op zichzelf en houdt mekaar op z'n tijd natuurlijk wel in de gaten maar op de goede manier. Niet zoals op campings op de manier van "ik heb niets te doen dus ik ga maar naar me buren gluren" Ik vindt de sferen op camperplaatsen altijd erg gemoedelijk en rustig en erg vertrouwd. Wil je meer weten wat we hebben meegemaakt in Sanremo? Ga dan naar Deel 4 2009. Veel lees plezier!