Zomervakantie in Italië 2009 Deel 4

Dinsdag: Heerlijk rustig geslapen. Honden eten gegeven zelf wat ontbeten en ons opgefrist, wat spullen gepakt en toen zijn we gaan wandelen naar Sanremo. Het zou vandaag weer warm worden maar niet zo warm als een paar dagen geleden. Het was heerlijk om stukje te gaan wandelen langs de boulevard en de zee. Schitterend, langs de palmbomen, Sanremo is een hele schone en goed onderhouden stad. Zelfs de stoeptegels waren uniek. Nergens zie je afval of rommel langs de kant of op de stoep liggen. Het was ongeveer 15 minuten lopen naar het centrum. Het was markt en het was daardoor erg druk. We hebben daar even rondgesnuffeld, daarna wat winkeltjes ingeweest en het centrum bekeken. Daarna nog een stukje met de bus gereden want we wouden naar een dorpje dat vlakbij was want hadden gehoord dat het daar erg bijzonder zou zijn. Maar daarna bleken we in de verkeerde bus te zitten dus zijn verderop in het centrum weer uitgestapt. En zijn toen weer terug gelopen naar het centrum want we begrepen niets van dat bus reizen. Daarna hebben we op een pleintje lekker op het terras gezeten en ijsjes gegeten. En zo rond het middag uur zijn we weer terug naar de camperplaats gelopen. En de hele middag lekker geluierd aan de zee.

Woensdag: Wakker geworden, ons goed ingesmeerd met zonnecreme en genoeg water mee. Want vandaag gaan we fietsen, de honden in de rugzak achter op onze ruggen. Eerste wat we gaan doen was uitgebreid ontbijten in Sanremo. Heerlijk gefietst op het aangelegde fietspad naast de boulevard waar we gister gewandeld hadden. Zo'n klein half uurtje later zaten we lekker te ontbijten. Na het uitgebreide ontbijt zijn we weer gaan fietsen. Genoten echt van het fietsen en het mooie uitzicht. Het werd al snel aardig warm vooral tegen de middag.  En schaduw was echt een luxe, onderweg daardoor een paar keer gestopt en ook om foto's te maken. We zijn gefietst tot in het volgende plaatsje Bussana, daar hebben we even in een parkje gezeten, honden te drinken gegeven en vonden het fijn om even te wandelen en weer groen gras tegen te komen. Op camperplaats is het gras niet groen meer. Daarna zijn we terug gefietst, zijn nog even in de haven wezen kijken en via een andere kant van de stad gefietst. Het laatste stuk weer via de boulevard en rond een uurtje of 14:00 kwamen we weer op de camperplaats. Dit warme weer is voor ons niet echt prettig en voor de honden al helemaal niet. Maar wat kan je er verder aan doen, gewoon niet zo veel meer doen in de middag. We hebben ons dus lekker rustig gehouden de rest van de middag. En er kwamen Nederlanders een praatje maken, het was een gezin dat nu woonachtig was in Zuid-Frankrijk. Ze waren op door reis en gingen morgen weer verder. Ze hadden 2 zonen en Lindsey ging met ze voetballen. Ze vertelden ons wat mooie plekken in Frankrijk aan de kust. En aangezien we nog maar 1 nacht op de camperplaats mochten overnachten hadden we zoiets van waarom niet? Je mag niet langer dan 3 nachten overnachten op de camperplaats. Aan het einde van de middag werd het gelukkig wat bewolkter en dus wat minder warm. Dat was wel fijn.

Donderdag: s'Ochtends is mijn vriend met zijn dochter wezen kijken in de haven ze hebben verschillende soorten vissen zien liggen. En hebben lekkere broodjes gekocht. Ik heb zover ik kon alles opgeruimd en ingepakt. Toen ze terug waren ben ik met me vriend op de fiets nog terug gegaan naar Sanremo, Ze hadden een dierenwinkel gevonden met leuke halsbandjes en ik ging met me vriend en de honden weer naar de dierenwinkel om de halsbandjes te passen bij de honden. En vervolgens even later af te rekenen voor een leuke prijs. Weer terug gefietst de was die droog was opgevouwen. En zijn we rond 10:15 vertrokken van de camperplaats. We kwamen eerst in wat file terecht, ambulance en politie dat voorbij reed. Dus reden langszaam Sanremo uit. Om bij de snelweg te komen moeten we eerst een stuk weer naar boven rijden en al snel hadden we weer een hele rij auto's achter ons aan haha we veroorzaakten altijd file. Je kan beter voorop rijden dan achteraan zeg ik altijd haha. Dat heb je nou eenmaal met een oldtimer camper. Eenmaal bij de snelweg aangekomen reden we net 3 kilometer toen we weer moesten stoppen want het werd een tol weg en stonden we weer even stil. Toen mochten we door rijden dat ging goed, er waren veel tunnels. Totdat ik opeens in een tunnel voelde dat linksachter de band leeg was. Oooh jee en dat in een tunnel wat nu?? Heb gelijk de alarm lichten aangedaan doorgereden en aan de linker kant gaan rijden en daar op een tussenstuk gaan staan. Maarre dat was aardig gevaarlijk, we stonden tussen 2 tunnels in en de auto's kwamen aardig snel aanrijden. Eerst wat grote stenen gezocht maar niet echt wat kunnen vinden, de bus stond namelijk op dat tussen stuk niet echt recht maar schuin. Dus ook de krik er nog onder, we kregen een benauwd gevoel want dachten dat hij misschien wel om zou kunnen vallen. We stonden daar dus alleen in de hele hete zon en aan beiden kanten van de snelweg de auto's die hard voorbij scheurden. Maar uiteindelijk is het mijn vriend gelukt, gelukkig ben ik blij dat hij zo handig is! Na ongeveer klein uurtje gingen we zodra er geen auto aan kwam scheuren zo snel mogelijk naar de linkerkant van de weg alarmlichten aan en gelijk de tunnel in. Pfff riskante actie maar we moesten wel, uiteindelijk is het goed gekomen ook! He gelukkig dat hebben we ook weer gehad, op naar Frankrijk!

Aan dit deel word nog hard gewerkt , dus nog even geduld voor je alles helemaal kan lezen. Under contstruction !