We hadden al een tijdje gereden met de camper, we roken al een hele tijd een lichte benzine lucht maar nog niet zo erg als die ene keer. Dat kwam achteraf omdat we getankt hadden en dit x de tank hadden volgegooid. Daardoor was die lucht veel doordringender dan de vorige keer.Echt vreselijk. Waar komt dat nou opeens vandaan? We waren al wel gestopt en liepen om de bus heen maar konden zo op het blote oog niets vinden. Dolblij waren we toen we op onze bestemming aan waren gekomen. Eindelijk frisse lucht, maar moesten ook weer terug naar huis. We zijn gelukkig heelhuids thuis aangekomen. Dat denken we nu achteraf.Vooral omdat we later wisten wat het probleem was. Als er iemand een brandende sigaret uit de auto had gegooid en dat kwam bij ons terecht hadden we zo een grote brand kunnen krijgen of zou de bus op zijn ergst zijn ontploft met ons er in.

Nadat mijn partner bij droog weer hier thuis onder de bus was gekropen en eens is gaan kijken bij de benzinetank. Kwamen we tot de conclusie dat de benzine tank lek was.En de luchtfilter doordrenkt was met de dampen van benzine dat dat de reden was dat wij die vreselijke lucht hebben geroken.
 
Op zicht valt het gaatje nog wel meer maar de stank was ondragelijk. Niet te geloven, de luchtslang die bovenop de benzinetank ligt was dus ook helemaal doordrengt met benzine..


Deze slang dat was een flinke klus om daar een vervanging voor te vinden, want een  2e hands is niet wat wij zochten.Na veel heen en weer gebel vertelde iemand ons dat de naam van onze slang een defroster slang of te wel een PAPK slang was. Die slang diende ook als luchtslang. Dus toen op zoek naar een bedrijf die dat kon leveren. En kwamen bij een handelaar uit die doet in scheepsbouw. En in de juiste omvang, de doorsnede van de nieuwe slang was iets groter maar dat ging wel goed komen. Slangenklemmen daar kan je niet zonder bij deze klus.

 
En de benzinetank bestaat uit nog meer onderdelen. Expansievaten, met rubbers, benzinetank vul pijp en rubberen onderdelen.


De rubberen delen van de expansievaten waren oud, als we wouden brak je ze zo doormidden. Ook het rubber van de vul pijp was gescheurd zie hieronder. Dus die waren wel aan vervanging toe sinds het jaar 1981. Alle rubberen delen + de benzinetank hebben we opnieuw besteld bij busbrothers een bedrijf dat werkt met alle types Volkswagen
busjes. Voor ons dichtbij en scheelt weer verzendkosten. De totale kosten daarvan bedraagd € 228,21 . De defrosterslang (PAPK slang) koste € 45,89. Het koste ons best veel tijd en moeite maar we hebben daardoor geen reparatie kosten hoeven te betalen, en dat scheelt weer! 

Hieronder ziet u twee foto's van de onderkant van de bus. Wat een leegte.
 
De nieuwe benzinetank met defroster slang opnieuw plaatsen onder de bus was wel grote een klus.Ben blij dat mijn partner slank is en onder de bus past. Via de grill werd de defroster slang geplaatst althans het begin stuk, anders was er te weinig ruimte om de slang goed te bevestigen.